Het Dynamics kar- en railsysteem met bewegingsencoder is een revolutionaire manier voor natuurkundestudenten om dynamica te bestuderen. De bewegingsencoder voegt een optisch positiemeetsysteem toe om de beweging van het karretje te registreren en maakt een bewegingsdetector voor karretje-op-baan activiteiten overbodig.
Met het Dynamics kar en rupsbandsysteem met bewegingsencoder kunnen leerlingen kinematica, dynamica, momentum en energie onderzoeken met het gemak en de precisie van optische bewegingsdetectie. De bewegingsencoder is een optisch positiemeetsysteem dat de beweging van het karretje registreert en een bewegingsdetector overbodig maakt voor cart-on-track activiteiten. Naast een Motion Encoder wagen en ontvanger, bevat dit systeem een aluminium track (1,2 m of 2,2 m lengte), een wrijvingsarme kunststof plunjerwagen, een ultra katrol en alle benodigde bevestigingsaccessoires.
Hoe het werkt
Als je ooit gefrustreerd bent geweest door de noodzaak om de uitlijning van een bewegingsdetector af te stellen, zul je blij zijn met de gegevens die je leerlingen verzamelen met de bewegingsencoder. Een optische sensor onder het dynamicawagentje registreert de passage van het wagentje over een gemarkeerde strook op de baan. De positie-informatie wordt als een gecodeerd IR-signaal naar een ontvanger aan het einde van de baan gestuurd. Doordat de mogelijkheid van geluidsreflecties wordt vermeden, levert dit uitsluitend optische systeem uitstekende, herhaalbare en ruisbestendige bewegingsgegevens.
Omdat de positie-informatie wordt doorgegeven door een smalle IR-bundel, kunnen studenten door toevoeging van een tweede bewegingsencoderkar en ontvanger de posities van twee karren tegelijk registreren. Botsingsexperimenten om momentum en energie te bestuderen zijn nu heel eenvoudig te configureren.
We hebben onze karren opnieuw ontworpen voor meer duurzaamheid, veelzijdigheid en instructiewaarde.
• Vier massabakken maken het eenvoudig om de totale massa van de kar te variëren.
• De superelastische triggerknop maakt nieuwe botsingen mogelijk.
• Een anti-rol pen zorgt ervoor dat het karretje over de baan rolt maar niet van de tafel valt.
• Bovenste lade voor eenvoudige bevestiging van sensoren en massa's.
• Twee kartkleuren (groenblauw en grijs) maken het makkelijker om botsingen te bespreken.
Inbegrepen
Dynamisch karretje en railsysteem met bewegingsencoder
• Combinatie 1,2 m baan/optiekbank
• Encoderwagentje met magnetische en haak-en-paal eindkappen
• Ontvanger voor bewegingsencoder
• Plunjerwagen met magnetische en haak-en-paal eindkappen
• 4 zeshoekige massa's, 125 g per stuk
• Bevestigingsmiddelen voor krachtsensor en versnellingsmeter
• Verstelbare eindstop
• 2 verstelbare waterpassen voor twee voeten
• Bewegingsdetectorsteun
• Reflector bewegingsdetector Vlag
• Stangklem
• 2 beugels voor fotogate
• Ultra Katrol
• Katrol beugel
Dynamics kar en railsysteem met bewegingsencoder en lang spoor
Het Dynamics kar- en rupsbandsysteem met bewegingsencoder en lange rails bevat de bovenstaande onderdelen, maar vervangt de 1,2 m rails door een 2,2 m track.
Specificaties
• Resolutie: 1 mm
• Maximale nuttige gegevenssnelheid: 30 Hz
Met het Dynamics kar en rupsbandsysteem met bewegingsencoder kunnen leerlingen kinematica, dynamica, momentum en energie onderzoeken met het gemak en de precisie van optische bewegingsdetectie. De bewegingsencoder is een optisch positiemeetsysteem dat de beweging van het karretje registreert en een bewegingsdetector overbodig maakt voor cart-on-track activiteiten. Naast een Motion Encoder wagen en ontvanger, bevat dit systeem een aluminium track (1,2 m of 2,2 m lengte), een wrijvingsarme kunststof plunjerwagen, een ultra katrol en alle benodigde bevestigingsaccessoires.
Hoe het werkt
Als je ooit gefrustreerd bent geweest door de noodzaak om de uitlijning van een bewegingsdetector af te stellen, zul je blij zijn met de gegevens die je leerlingen verzamelen met de bewegingsencoder. Een optische sensor onder het dynamicawagentje registreert de passage van het wagentje over een gemarkeerde strook op de baan. De positie-informatie wordt als een gecodeerd IR-signaal naar een ontvanger aan het einde van de baan gestuurd. Doordat de mogelijkheid van geluidsreflecties wordt vermeden, levert dit uitsluitend optische systeem uitstekende, herhaalbare en ruisbestendige bewegingsgegevens.
Omdat de positie-informatie wordt doorgegeven door een smalle IR-bundel, kunnen studenten door toevoeging van een tweede bewegingsencoderkar en ontvanger de posities van twee karren tegelijk registreren. Botsingsexperimenten om momentum en energie te bestuderen zijn nu heel eenvoudig te configureren.
We hebben onze karren opnieuw ontworpen voor meer duurzaamheid, veelzijdigheid en instructiewaarde.
• Vier massabakken maken het eenvoudig om de totale massa van de kar te variëren.
• De superelastische triggerknop maakt nieuwe botsingen mogelijk.
• Een anti-rol pen zorgt ervoor dat het karretje over de baan rolt maar niet van de tafel valt.
• Bovenste lade voor eenvoudige bevestiging van sensoren en massa's.
• Twee kartkleuren (groenblauw en grijs) maken het makkelijker om botsingen te bespreken.
Inbegrepen
Dynamisch karretje en railsysteem met bewegingsencoder
• Combinatie 1,2 m baan/optiekbank
• Encoderwagentje met magnetische en haak-en-paal eindkappen
• Ontvanger voor bewegingsencoder
• Plunjerwagen met magnetische en haak-en-paal eindkappen
• 4 zeshoekige massa's, 125 g per stuk
• Bevestigingsmiddelen voor krachtsensor en versnellingsmeter
• Verstelbare eindstop
• 2 verstelbare waterpassen voor twee voeten
• Bewegingsdetectorsteun
• Reflector bewegingsdetector Vlag
• Stangklem
• 2 beugels voor fotogate
• Ultra Katrol
• Katrol beugel
Dynamics kar en railsysteem met bewegingsencoder en lang spoor
Het Dynamics kar- en rupsbandsysteem met bewegingsencoder en lange rails bevat de bovenstaande onderdelen, maar vervangt de 1,2 m rails door een 2,2 m track.
Specificaties
• Resolutie: 1 mm
• Maximale nuttige gegevenssnelheid: 30 Hz
Eigenschappen
- 154006
- DTS-EC